En norrlänning$ tankar om allt och inget

Öldrickande nyliberal sportfåne med siktet inställt på Tyskland 2006.

fredag, maj 20, 2005

Imorgon smäller det!

Imorgon smäller det! Näe, det är inte Nordkorea som ska genomföra en provsprängning (hoppas jag). Vad jag åsyftar har ingen större relevans för världsfreden, men likväl en otrolig betydelse för hur sommaren skall arta sig. Näe, bondepraktikans prognos för sommarvädret kommer först nästa vecka. Det är ju Man Utd mot Arsenal, dumbom! Förloraren vinner inget ”silverware” denna säsong. Måtte det bli Arsenal! Mitt hjärta säger att det blir Arsenal.

Tyvärr så är dock inte hjärtat och förnuftet överens. Hjärtat och förnuftet är som Nasser och Sadat. Förnuftet säger mig att Arsenal kommer att vinna med 2-1. Jag ser framför mig hur Vieira tar emot pokalen till Arsenalfansens gränslösa glädjefrenesi. Det borde vara Keano. Det ska vara Keano. Jag ser framför mig hur Ronaldo gråter i ilska över klubbens enda förlust mot Londonlaget denna säsong. Precis som när Portugal förlorade mot Grekland i EM förra året. Det borde vara Ljungberg. Det ska vara Ljungberg.

Klockan fyra imorgon smäller det. Då är det dags för FA-Cup finalen. Då ska inget arsenal kunna stoppa de röda djävlarnas framfart. Likt Alexander den store skall de erövra.