En norrlänning$ tankar om allt och inget

Öldrickande nyliberal sportfåne med siktet inställt på Tyskland 2006.

måndag, maj 02, 2005

Könskvoterat sportutbud

Häromveckan så zappade jag runt bland mina TV-kanaler när jag plötsligt hamnade i ett chocktillstånd. På en kanal finansierad av skattemedel så sändes en damallsvensk fotbollsmatch. Med tanke på den kvalité, eller snarare brist på kvalité, dessa bollsparkande damer besitter i förhållande till sina manliga diton så ställde jag mig själv frågan: Har den berörda kanalen må tro könskvoterat sitt sportutbud? Det är trevligt att få veta att skattepengarna spenderas vist.

3 Comments:

At måndag, maj 16, 2005 2:49:00 em, Anonymous Anonym said...

Du är ju knäpp! Idiot!

 
At fredag, maj 20, 2005 10:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Du måste ju ha allvarliga störningar.. Vad i helvete försigår i den saken du kallar för hjärna?

Du kan fasen få en krona så att du kan gå och köpa dig ett liv.

 
At fredag, maj 20, 2005 11:30:00 em, Blogger Kapitali$t said...

Tack för erbjudandet, men spara kronan du. Tycker för övrigt att staten inte skall finansiera någon form av TV. På så sätt skulle man kunna undvika intressekonflikter av denna typ, och kanske få lite mer nyanserad (läs: inte vänstervriden)information.

 

Skicka en kommentar

<< Home