En norrlänning$ tankar om allt och inget

Öldrickande nyliberal sportfåne med siktet inställt på Tyskland 2006.

lördag, juni 18, 2005

Vänsterkartellen föreslår missbrukardiskriminering

Vänsterkartellen är överens- narkomaner skall få gratis sprutor. Således kommer förmodligen riksdagen inom kort att fatta det beslut som innebär att vi, skattebetalarna, i framtiden skall hjälpa till att finansiera drogarnas behov. Totalt vansinne om du frågar mig!

Motiveringen till beslutet är att sprutbytesverksamheten skall minska frekvensen av kompissilar, och således verka för att reducera spridningen av HIV/Aids. Så de som gör rätt för sig ska alltså bestraffas för att vissa individer valt att använda droger? För att en del av utövarna är så totalt skonade från förstånd att de delar sprutor med totalt okända människor?

Jag är drogliberal, men detta förslag är inte liberalt för fem öre. Det är en selektiv statlig missbrukssubvention. Som snusmissbrukare skulle jag känna mig diskriminerad om narkomanerna tilldelas dessa förmåner! Det är väl lika bra att de röd-gröna nu också proponerar att missbrukarna får gratis droger? Ja, då kan våra läkare se till att drogarna inte överdoserar.

2 Comments:

At lördag, juni 18, 2005 9:48:00 fm, Blogger Frankie said...

Klockren analys. Oh hu jedan mig.

 
At söndag, augusti 07, 2005 11:12:00 fm, Anonymous Anonym said...

Men kom igen, hur billigt är det att behandla folk som har AIDS i jämförelse? Svensk drogpolitik är ett fiasko men rena sprutor borde man väl i alla fall kunna unna missbrukarna. Det är ju staten som håller priserna på droger uppe.

 

Skicka en kommentar

<< Home