En norrlänning$ tankar om allt och inget

Öldrickande nyliberal sportfåne med siktet inställt på Tyskland 2006.

tisdag, oktober 04, 2005

Nykterhetsjon!

En organisation som minst sagt är patetisk är IOGT-NTO. Inte för att de är nykterister. Nej, jag skiter fullständigt ifall de vill dricka saft på lördagskvällarna istället för att läska sig med en god öl. Det är deras förlust.

Vad som däremot gör mig förbannad är att de försöker pracka på oss andra deras puritanska livsstil. Det känns minst sagt lite hypokritiskt när de på deras hemsida proklamerar att de arbetar ”för ett samhälle där människors livskvalité får vara i centrum”. På vilket sätt då? Genom att aktivt förespråka högre (eller i alla fall bibehållen) nivå av bestraffning (alkoholskatter) för de som valt att leva annorlunda? Snacka om osympatiska besserwissrar. Vart är deras respekt för andra människor, och framförallt för vilka val de gör i livet?

Sitt ni där på era nyktra (och säkert förbannat tråkiga) tillställningar, men låt mig bestämma över Min lever!

2 Comments:

At fredag, oktober 07, 2005 6:44:00 em, Anonymous Anonym said...

Och det värsta av allt är att IOGT-NTO människor säkert skulle rösta för ett totalförbud mot alkohol om det fanns som alternativ i exempelvis en folkomröstning.. Men att säga sig stå för sådant gör icke att man vinner "vanligt folk". Men deras sätt att tänkar är ju tyvärr typiskt svenskt! Man måste sätta friheten först!!!

 
At söndag, november 27, 2005 4:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Du uttrycker precis mina tankar. De kan gärna få ha soft- och bullkalas men låt andra vara.

 

Skicka en kommentar

<< Home